El funeral de tots nosaltres

A la nova Sala Beckett al Poblenou de Barcelona -preciosa, per cert-, és a punt de començar l’obra de teatre Wasted de la companyia Íntims Produccions. Abans d’entrar a la sala et donen un recordatori per la mort de Toni P.G (1992-2007), com si fóssim a entrar a un funeral. A dins el recordatori, paraules, frases o preguntes que s’escolten durant la obra i que ens porten per aquest viatge teatral de tres joves perduts en el trànsit cap a la cerca del sentit de la vida. És l’enterrament d’un amic o és el funeral de tots nosaltres? És el seu recorregut vital o és el retrat de les nostres ‘putes’ vides?

“Gràcies per venir”

Gràcies a vosaltres.  A la companyia lleidatana Íntims Produccions per ser atrevits i persistents. A  Kate Tempest, autora de l’obra, per convertir la lluita en paraules. A Martí Sales per canviar d’idioma sense mutar de cor. Al director Iván Morales per sacsejar-nos l’ànima. A Los Corderos per fer-nos girar el cap tantes vegades. A Pau Llonch per conservar el flow. A Marc Salicrú, Ilia Mayer i Miki Arbizu per fer-nos sentir també als espectadors part de l’escenari. I a tothom que ha fet possible aquesta obra que diu tant de nosaltres.

No puc deixar-me els tres actors: Oriol Esquerda, Sandra Pujol i Xavier Teixidó. Tres joves de les terres de Lleida que han suat, més del que ho havien de fer per culpa de la ‘incompetència cultural’ d’alguns anomenats ‘experts’, per donar-nos una obra tan terrenal com majestuosa. Tres actors que es deixen la pell per parlar de la vida, de la nostra vida, de la meva vida.

Oriol Esquerda i Xavier Teixidó, dos dels actors de 'Wasted'. Foto: Carlos Rodríguez

Oriol Esquerda i Xavier Teixidó, dos dels actors de ‘Wasted’. Foto: Carlos Rodríguez

“La vida és una merda”

M’han pujat el lloguer. Les bicis no paren i, a més, em reneguen. Em desentenc del problema. Sempre té la butxaca tancada. No els deixem passar, són estranys. No hi podem fer res. Res canviarà. Paga el 3%. Ho he donat tot i em tracten així? És això fer-se gran? Fuck off

“La vida és collonuda”

Hem guanyat 6-1. Tinc unes ganes de ballar. Quin temazo. Sí, dona’m la pastilla. Abracem-nos. M’ha somrigut després de dir-li gràcies. T’has deixat les pomes. Això s’acaba? Fem l’amor, una vegada més. Vull ser un nen. Qui ha decidit que la vida no és això?

“Posar-nos al davant?”

Ho deixaré tot per tu. Vine a mi i marxem ben lluny. Si i tant, que vindré. Compta amb mi, de veritat, pel què necessitis. Sempre estaré al teu costat. No ho faré mai això. És impossible que pugui passar. Tot el que és meu, és teu. Agafa els que vulguis. No et tallis, endavant. Som al davant de tot de la manifestació. No podran amb nosaltres. Promeses incomplertes? Discursos buits?

“Qui cony ens salvarà?”

El concert del grup favorit. L’Erol Alkan torna a Barcelona. Per fi tornem a sortir tots junts. Quan temps sense veure’t. L’olor de l’Alba. Les seves filles que em somriuen. La meva mare encara em compra jerseis. La meva neboda Clara, a qui estimo tant. Ens unim pels mateixos colors i seguim cridant. Mira, la pilota ve cap a nosaltres. Ens assenyala. Hi hem cregut en el miracle. La connexió de qui contesta, somriu i agraeix. Em vindràs a rescatar si m’enfonso?

Somiar tant fort fa mal

S’ha acabat l’obra. Sortim al carrer. “Has vist sembla…”, “Ens va passar el mateix…” “M’ha recordat quan…”, “Igual que aquell dia…” I tornem tots a casa, i res canviarà. O sí? I aquí seguim fent-nos les mateixes preguntes. Es això la vida?

Gràcies Wasted per haver vist la meva vida en el vostre escenari. La ‘puta’ vida.

Anuncis

About killtheparty dj

Promotor y selector musical, fan, y editor de libros. Fundador del festival Vallsonora y programador del 2013 al 2015.

Deixa un comentari

